Welkom op Schijndelwiki - de encyclopedie voor Schijndel

U kunt ons steunen door lid van de Heemkundekring Schijndel te worden.

Klik HIER om lid te worden

Iedere dinsdagochtend zijn wij tussen 9 en 12 uur in de heemkamer: Cultureel Centrum 't Spectrum, Steeg 9 g, Schijndel.
IN VERBAND MET DE CORONACRISIS IS DE HEEMKAMER TOT NADER ORDER NIET TOEGANKELIJK!!

Gebruiker:Jovanderaa

Uit Schijndelwiki
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Dit is de pagina van Jo van der Aa

31 december 2019: Henk : bij rampjaar 1672 zoveel als mogelijk illustraties toevoegen. 2006
31 december 2019: Betsy: Foto bij Buurtvereniging Elschotseweg. 2004
Voor het artikel Schijndelse muntvondst afbeelding: Foto I: kant A.' wapenschild Philips II Foto 2: kant B 1994
29 januari 2020 Ruud: het document Kerkelijke verenigingen is toegevoegd; er moeten nog afbeeldingen worden toegevoegd 2017
29 januari 2020 Ruud: het document Bronzen kam toegevoegd op basis van het document Vondst uit Schijndel : Een bronzen kam. Ik zal nog proberen een foto achterhalen om toe te voegen.
29 februari 2020 Jan: Jo, er zijn twee artikelen over een en dezelfde school! Namelijk “Muloschool voor jongens” en “Jongens Mulo”. Deze zullen in elkaar geschoven dienen te worden?
3 maart 2020 Jan: jo, je bent wel consequent! Je schrijft tenminste overal Oederode in plaats van Oedenrode!
3 maart 2020 Jan: Jo, als je bij het artikel “J. van Hamond” de foto aanklikt verschijnt er Hammond met dubbele M. Bovendien zie ik in het fotobestand geen beschrijving.
4 maart 2020 Jan: Jo, bij artikel “Johannes Hendrikus van Houtum” staat dat zowel zijn moeder als zijn echtgenote Anna Maria Heesakkers heet. Voor zijn echtgenote klopt dit, zo weet ik, maar de naam van zijn moeder zal anders dienen te luiden?
7 maart 2020 Jan: Jo, de laatste twee foto’s bij “Toneelvereniging Juliana” zijn het zelfde terwijl ze wel verschillende onderschriften hebben?
12 maart 2020 Betsy: Jo, ik heb de molenaar, de smid en de bakker toegevoegd.
12 maart 2020, Jan: Jo, Betsy heeft zowel op 10 maart als vandaag “de smid” toegevoegd. Ik wil je vragen de versie van vandaag te verwijderen.
13 maart 2020 Jan, Jo, bij het artikel “Boogschietvereniging” staat In het onderschrift bij de tweede foto twee keer “kruisboog vereniging”. Ik weet niet hoe dit aan te passen. Zou jij er eens naar willen kijken?
14 maart 2020 Jan: Jo, in het artikel “Van de 19e naar de 20e eeuw” wordt in 1945 vermeld dat er een damclub met de naam “De Vrolijke Schuivers” is opgericht. Dezelfde naam wordt ook gebezigd bij Stephan Peters in het artikel “Gele Rijders”.
14 maart 2020: Jan, Jo, in “Lees dit eerst” onder het kopje “Algemeen” staat “heemkundekring Schijndel” in het rood. Als je daar “de” bij betrekt wordt dit blauw. Eveneens in Algemeen staat “Schijndelnaar”. Dit dient Schijndelaar te zijn. Onder het kopje “Filosofie” staat in het derde blokje “Schijndelnaren”. Dit dient Schijndelaren te zijn. Ik kan deze pagina niet aanpassen. Zou jij dit willen doen?
17 maart 2020, Jan: Jo, de naam van de toenmalige voorzitter van “Altijd Beet” is H. van Aalbeek. Onder de foto in het artikel van deze hengelsportvereniging staat “Aalebeek”. Ik weet niet hoe dit aan te passen. Wil jij hier naar kijken? Er wordt nog jaarlijks om de “Coupe Huub van Aalbeek” gevist bij Altijd Beet!
17 maart 2020, Henk: Jo, wil je ajb de categorie Kunst in de openbare ruimte aanmaken? Bvd.
19 maart 2020, Jan: Jo, het onderschrift van de foto bij het artikel “Genesis” klopt niet. Ik denk dat ik weet hoe dit opgelost dient te worden maar twijfel. Ik ga dus niet zitten rommelen en wil je vragen hier naar te kijken. Alvast bedankt.
25 maart 2020, Jan: Jo, ik heb de gegevens van Frits Memel aangepast in het artikel van zijn vader. Op zijn bidprentje staat dat hij is overleden op 12 juli 1968. 25 maart 2020, Jan: Jo ik zal eraan proberen te denken!
29 maart 2020, Jan: Let op Jo, de naam is Capelux!
29 maart 2020, Jan, Jo, ik denk dat het vergeten werk is maar er staan nog een drietal artikelen, te weten “Schaakvereniging Schijndel”, “Trimclub Schijndel” en “Walter Martin”, in de beveiliging. Als dat zo is zou je ze vrij kunnen geven zodat ze, eventueel, bewerkt kunnen worden? Alvast bedankt!
31 maart 2020, Jan: Jo, de foto van Jan van Erp en Henk Mutsaars vermeldt als categorie “F-Wielersport Alegemeen” . Dit dient natuurlijk “Algemeen” te zijn!
31 maart 2020, Jan: Jo, vandaag over “Veloclub Lido” even contact gehad met Rijn Rijkers, lid vanaf het eerste uur. Deze club is inderdaad, zoals ook in het artikel van het Schijndels Weekblad staat, in 1973 opgericht en bestaat nog altijd.
31 maart 2020, Jan: Jo, bij het artikel “Wielerclub Capelux”, klopt er iets niet. Volgens de kop is deze opgericht in 1957. Bij de foto’s staat echter dat deze gemaakt zijn bij de oprichting in 1962. Het lijkt mij dat de datering van de foto’s wel 1962 is maar dat deze gemaakt zijn bij de ploegpresentatie of in verband met het eerste lustrum of iets dergelijks. Hoe krijgen we dat uitgevogeld?
4 april 2020, Jan: Jo, let op! Het fotoalbum wat je bij “Aloysiusschool Boschweg” toegevoegd hebt is het fotoalbum van Villa De Borne!
6 april 2020, Jan: Jo, bij Boschweg 42 staat 3 maal “voorbeeld”. Dient hier nog een naam ingevuld te worden? (Vraag is ondertussen opgelost dankzij de lijsten!)
10 April 2020, Jan: Jo, de pagina “Ever Quick” is nog beveiligd. Vergeten werk?
11 April 2020, Jan: Jo, zou je nog “Elschot” als straatnaam aan willen maken en een blok van twee adresregels Wijk E toe willen voegen? Als dat gebeurt is is het hele adressenbestand van 1945 verwerkt. Alvast bedankt!
11 april 2020, Jan: Exuses Jo. Ik heb foutief “Catgrie Beroepen” aangemaakt met de bedoeling “Mandenmaker” toe te voegen. Ik heb al geprobeerd te herbenoemen. Dat lukt niet. Verwijderen lukt mij ook niet. Nogmaals excuses.
11 april 2020, Jan. Top Jo! Bedankt.
14 april 2020, Jan: Jo, zou je voor de “Parallelweg” een bloc met 3 adresregels toe willen voegen? Alvast bedankt. 16 april 2020: Is ondertussen opgelost!
21 april 2020, Jan: Jo, de foutjes zoals door mij op 14 maart 2020 gesignaleerd bij “Lees dit eerst” zijn opgelost.
21 april 2020, Jan: Jo alle “loze links” zijn verwijderd. Alleen de loze links in het artikel “Monumentale gebouwen” zijn niet verwijderd. Dit alsnog doen?
22 april 2020, Cees: Jo, Bij Jan Verhagen (1832 - 1891) staat een prachtige kleurenfoto van Jantje de Kunning. Volgens mij hadden ze nog geen kleurenfoto's eind 1800. Klopt dit wel?
23 april 2020, Jan: Jo, bij H.C.M Franken staat bij de foto de geboortedatum 27 oktober 1876 terwijl in de algemene informatie 29 oktober 1876 genoemd wordt. Wat is juist?
23 april 2020, Jan: Jo, bij Ignatius Theodorus Welvaarts staat bij de persoonsinformatie de geboortedatum 21 juni 1840. In het verhaal staat, zie “het priorboek”, dat deze datum 20 juni 1840 zou zijn. Ook hier de vraag: wat is juist?
19 mei 2020, Jan: Jo het prentje van Nico Wels was al geplaatst. Het enige wat ik gedaan heb is één positie terug gegaan waardoor de tekst ook direct onder het prentje komt. Ik zou niet weten hoe ik de kb’s moet verlagen!