Welkom op Schijndelwiki - de encyclopedie voor Schijndel

U kunt ons steunen door lid van de Heemkundekring Schijndel te worden.

Klik HIER om lid te worden

Iedere dinsdagochtend zijn wij tussen 9 en 12 uur in de heemkamer: Cultureel Centrum 't Spectrum, Steeg 9 g, Schijndel.
IN VERBAND MET DE CORONACRISIS IS DE HEEMKAMER TOT NADER ORDER NIET TOEGANKELIJK!!

Gebruiker:Hvdbrand: verschil tussen versies

Uit Schijndelwiki
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
k
k
 
Regel 28: Regel 28:
 
22 februari 2020: Jan, Henk, in het artikel “Ups en downs binnen de kerkgemeenschap” staat, na het rode “Servatius” iets wat niet lijkt te kloppen. Kijk je daar even naar? Ik weet niet wat daarvan te maken.<br>
 
22 februari 2020: Jan, Henk, in het artikel “Ups en downs binnen de kerkgemeenschap” staat, na het rode “Servatius” iets wat niet lijkt te kloppen. Kijk je daar even naar? Ik weet niet wat daarvan te maken.<br>
 
02-03-2020 Jo, Henk de Hoofdpagina is nog maar een voorbeeldpagina dient nog verder ingericht te worden, kopie Deurne.<br>
 
02-03-2020 Jo, Henk de Hoofdpagina is nog maar een voorbeeldpagina dient nog verder ingericht te worden, kopie Deurne.<br>
20 maart 2020, Jan: Henk ik maak er weer “Protestants kerkje” van maar dan krijg je geen verwijzing naar het artikel over dit kerkje!
+
20 maart 2020, Jan: Henk ik maak er weer “Protestants kerkje” van maar dan krijg je geen verwijzing naar het artikel over dit kerkje!<br>
 +
26 maart 2020, Jan: Henk de inhoud van het artikel “Onze zeeheld Jan van Amstel” staat reeds opgenomen in het artikel “Jan van Amstel”. Het lijkt mij dat het door jou ingebrachte artikel verwijderd dient te worden aangezien de inhoud van het artikel “Jan van Amstel” veel uitgebreider is.<br>

Huidige versie van 26 mrt 2020 om 21:47

Dit is de pagina van Henk van den Brand 05-01-2020 Jo: Ik heb het bestand burgemeester van Schijndel ondergebracht bij de categorie burgemeester i.p.v. Burgemeesters van Schijndel.
06-01-2019 Jo: Ik heb het bestand van het zwembad ondergebracht bij gebouwen in plaats van geschiedenis, is weliswaar niet echt een gebouw maar is daar meer op zijn plaats.
6 januari 2020, Jan van Weert, Henk kijk svp even op mijn gebruikerspagina en die van Jo met betrekking tot de Michelsstraat!
07-01-2020 Jo, Ik heb het artikel "Het tegelplateau van de H. Servatius" geïntegreerd in de pagina van het patronaat, kijk er even naar of dit voldoet. Ik heb de andere pagina verwijderd.
07-01-2020 Jo, Opslaan als een maakt eigenlijk niets uit. Kleine bewerkingen worden vergeleken met de voorgaande.
07-01-2020 Jo, Wanneer je een wijziging of aanpassing hebt op een bestaand document mag je dit zelf invoeren, het is de kracht van de wiki. Hoef jij niet aan mij voor te leggen.
07-01-2020 Jo, In het register van alle straatnamen staan diverse mensen beschreven die een rol in Schijndel hebben gespeeld. Van ieder deze personen zouden we een aparte pagina moeten aanmaken en de aanwezig beschrijving, middels knippen en plakken, hierin te plaatsen. Wil jij dit voor je rekening nemen?
09-01-2019 Jo, Henk ik zag dat je het bestand bevolkingsverloop hebt geplaats. Dit ziet er nog niet erg mooi uit. We laten het voorlopig zo staan. Wanneer we weten hoe tabellen toe te voegen kunnen we het verbeteren. Voeg voorlopig geen tabellen toe.
10 januari 2020, Jan: Henk, er bestaat onduidelijkheid over de juiste schrijfwijze van de naam van Burgemeester Van Door(e)n. De straatnaam is “Van Doorenstraat” terwijl op het bidprentje, volgens mededeling van Jo van de Aa, “Van Doorn” staat. Er is onder de naam “Van Door(e)n” een artikel aangemaakt. Het kan natuurlijk zijn dat de gemeente een fout heeft gemaakt maar het zou me niet verbazen als de vermelding op het bidprentje foutief is. Kun jij duidelijkheid verschaffen?
10 januari 2020, Henk: dat hoop ik Jan. Op zijn bidprentje staat Lambertus van Doorn. Ik neem aan dat de familie weet hoe zijn achternaam wordt geschreven. In de bevolkingsregisters die ik heb geraadpleegd staat ook Lambertus van Doorn. Zijn vader heette Willebrordus Lambertus van Doorn. Een kind van hem en zijn vrouw was genaamd Anna Maria Elisabeth van Doorn. In het kadaster staat L. van Doorn. In zijn overlijdensakte staat inderdaad Lambert van Dooren en ik denk dat de gemeente zich daarop indertijd gebaseerd heeft, blijkbaar zonder nader onderzoek in te stellen. Hij heet tenslotte met zijn voornaam ook Lambertus en niet Lambert. Van Bokhoven houdt ook Van Doorn aan. In het doopregister staat de achternaam inderdaad onduidelijk vermeld.Je kunt er van Doorn uit lezen maar ook van Dooren. Ik heb Jo gemaild dat ik uit zou gaan van Van Doorn.
10 januari 2020, Jan: Duidelijk Henk. Gezien de vele officiële vermeldingen zonder “e” lijkt de Gemeente in deze dus overduidelijk de fout in te zijn gegaan. Ik ga een en ander aldus aanpassen.
10-01-2020 Jo: Henk ik heb het artikel "Duits Lijntje tijdens de tweede wereldoorlog" gewijzigd in "Duits lijntje". Op deze wijze kan er in de toekomst informatie worden toegevoegd.
10-01-2020 Jo: Idem "De naamgeving Rond die Cluse" in "Die Cluse".
13-01-2020 Jo: Categorie bij Herbergen gewijzigd in Herberg.
29-01-2020 Jan: Sorry Henk. Ik dacht dat Kluymans een typefout was. In bijgaand de link staat eveneens Kluytmans: https://www.bhic.nl/ontdekken/verhalen/dorus-van-oorschot-1910-1989. Zeg het maar!

3 februari 2020 Ruud: Uitgezocht moet worden wanneer Van Zutphen gebruiker is geworden van de Domineeswoning Hoofdstraat en wat de huidige gebruiker is, alsmede de eigendomsverhouding. Henk, kun jij hier licht op laten schijnen?

14-02-2020 Jan: Henk de notaris Van Beverwijk die het voormalige Hotel van Roessel liet bouwen deed dit in 1866/1867. De notaris Jan van Beverwijk, waar nu naar verwezen wordt, overleed in 1831 en kan dus onmogelijk de bouwer van dit pand zijn. Vandaar dat ik de naam aangepast heb. Jij draait deze nu terug. Is dat correct?
18 februari 2020 jan: Mooi Henk dat het vraagteken bij Hotel Van Roessel/van Beverwijk weer opgelost is. Samen komen we een heel eind!
19 februari 2020 Jan: Henk, je hebt twee keer een artikel aangemaakt met dezelfde inhoud. Zie “Bodemarchief blootgelegd” en “Prehistorische botten uit Aadal en Zuid-Willemsvaart”. Een van de twee zal verwijderd dienen te worden?
21 februari 2020 Jan: Niet “flauw”, Henk, maar “blauw”. Het zijn namelijk geen verbeteringen maar aanpassingen waardoor er een blauwe doorverwijzing ontstaat! Dat lijkt mij beter dan links welke loos zijn. Bovendien, de aanpassingen doen absoluut geen afbreuk aan het desbetreffende verhaal. Op Het moment dat dit wel zo is hoor ik dat graag want dat is, uiteraard, niet de bedoeling!
21 februari 2020 Jan: ik lees nu pas je opmerking over “Ups en downs binnen de kerkgemeenschap”. Ik heb dit artikel dus al geheel doorlopen! Om de volgende keer te voorkomen dat iemand aan de slag gaat terwijl jij nog bezig bent kun je er “Under Construction” bij zetten. Ik heb dat nu gedaan. Zie eerste regel van genoemd artikel. Wel eerst openen op “bewerken”. Die eerste regel te verwijderen nadat je het gehele artikel afgerond hebt!
22 februari 2020: Jan, beste Henk, hoe kan ik weten dat jij nog met een artikelbewerking bezig bent als je het niet “UnderConstruction” zet? Op het moment dat ik dat niet zie weet ik niet beter dan dat het artikel vrij is ter bewerking en ga ik daar mee aan de slag. Om te voorkomen dat ik, of iemand anders, er te vroeg mee aan de slag gaat doe ik je een oplossing aan de hand. Aan jou de keus daar al dan niet gebruik van te maken. We zijn hier niet bezig om elkaar te ergeren maar om er gezamenlijk iets moois van te maken.
22 februari 2020: Jan, Henk, in het artikel “Ups en downs binnen de kerkgemeenschap” staat, na het rode “Servatius” iets wat niet lijkt te kloppen. Kijk je daar even naar? Ik weet niet wat daarvan te maken.
02-03-2020 Jo, Henk de Hoofdpagina is nog maar een voorbeeldpagina dient nog verder ingericht te worden, kopie Deurne.
20 maart 2020, Jan: Henk ik maak er weer “Protestants kerkje” van maar dan krijg je geen verwijzing naar het artikel over dit kerkje!
26 maart 2020, Jan: Henk de inhoud van het artikel “Onze zeeheld Jan van Amstel” staat reeds opgenomen in het artikel “Jan van Amstel”. Het lijkt mij dat het door jou ingebrachte artikel verwijderd dient te worden aangezien de inhoud van het artikel “Jan van Amstel” veel uitgebreider is.